Seko mums :

Kaut kas jauns jūsu motociklistu jakās ar EN 17092 standartu


Ja esat uzmanīgs motociklu aprīkojuma aizsardzības evolūcijai, noteikti esat pamanījis, ka Motoblouz pārdotās jakas, bikses un uzvalki pēdējā laikā ir saņēmuši vērtējumu “A”, “AA” un pat “AAA”… Ko tas nozīmē? šie noslēpumainie burti? Šajā rakstā mēs pastāstām visu par EN 17092 standartu, kas atjauno motociklu aprīkojuma aizsardzības novērtējumu kopš 2020. gada.

Motociklu aprīkojuma standarts attīstās

EN 13595 standarts ir pēdējos mēnešos... Tā, ko aprīkojuma ražotāji izmantoja jaku, bikses un citu motociklistu uzvalku sertifikācijai, "atbilstības prezumpcija" beigsies 2022. gada septembrī. Citiem vārdiem sakot, lai piestiprinātu CE logotipu, kas atbilst noteikumiem par iekārtu izvešanu no rūpnīcām, ražotājiem tāpēc būs jāatsaucas uz citu standartu, pavisam jaunu EN 17092, kura atbilstības prezumpcija tika noteikta 2021. gada martā.

Esiet drošs, ka jūsu motocikla jaka, visticamāk, sertificēta saskaņā ar vecāko no abām prasībām, nebūs piemērota izmešanai atkritumu tvertnē! Šī pāreja starp abiem standartiem attiecas tikai uz ražotāju veikto laišanu tirgū. Viņiem būs ātri (ja tas vēl nav izdarīts) jāpārskata testa protokols, lai viņu produkti atbilstu EN 17092. Piemēram, attiecībā uz DXR aprīkojumu, kas pašlaik tiek izņemts no ražošanas līnijām, tas jau ir noticis.

DXR linus braucēja jaka

Jaunais EN 17092 standarts galu galā aizstās EN 13595

Ideja ir tāda, ka tirgus laika gaitā dabiski atjaunojas. Tādējādi Motoblouz krājumos abi standarti kādu laiku pastāvēs līdzās, jo zīmoli varēs turpināt piegādāt aprīkojumu, kas atbilst EN 13595 (vecajam standartam, sekojiet līdzi!) līdz 2022. gada septembrim. Kamēr mēs piedāvāsim tikai EN 17092, pēc šī datuma paies vēl nedaudz laika. Un, protams, mēs esam ieinteresēti to padarīt pēc iespējas ātrāk. Jā, šis stāsts smaržo pēc akcijas 😉

Īsāk sakot, obligāti apstiprinātā motociklistu jaka uz stūres, mēs esam tālu no tā. Es rakstu melnbaltu, jo mēs zinām, ka tas jūs uztrauc!

Smagāk, jaunais standarts EN 17092?

Un ko šī ziņa ir vērta? standarts EN 17092 ? Tās kredo ir nodrošināt konsekventu aizsardzību atkarībā no attiecīgajām jomām. Tāpēc tas ir elastīgāks par vēlo EN 13595, kas noteica ierobežojumus, kas padarīja aizsardzību un komfortu nesavienojamus. No šī brīža testi kļūst reālistiskāki. Piemēram, testa stenda abrazīvo lentu aizstāj ar betona plāksni, kuras virsma ir daudz tuvāka bitumena virsmai.

Darmštates motociklu aprīkojuma nodiluma tests

Standartā EN 17092 noteiktais nodiluma tests izmanto virsmu, kas ir daudz tuvāk ceļa bitumenam.

Bet galvenokārt aizsardzības līmenis ir labāk pielāgots dažādām ķermeņa zonām, lai pēc iespējas vairāk aizsargātu kritiskās vietas, vienlaikus saglabājot komfortu. Tālāk redzamajā vizuālajā attēlā:
In sarkans : vietas, kas visvairāk pakļautas kritienam – pleciem, elkoņiem, gurniem un ceļgaliem. Aizsardzībai tur jābūt maksimālai un testi ir visdrastākie.
In apelsīns : Dažkārt izmantotās zonas – rokas, mugura, sēžamvieta, kāju ārpuse. Šeit ir pielāgots aizsardzības/komforta kompromiss.
In dZELTENS : Vismazāk izmantotās zonas – krūšu priekšā, roku iekšpusē, kāju aizmugurē. Var izmantot materiālus, kas veicina komfortu.

aizsargjoslu standarts EN 17092

Dažādas aizsargjoslas, kas noteiktas standartā EN 17092

Apvienojot šos trīs līmeņus (salīdzinot tikai ar diviem iepriekš), jakas, bikšu vai uzvalka aizsardzības līmenis joprojām ir saderīgs ar pienācīgu komfortu. Jo tik un tā aizsargājošais, bet neērtais motociklu aprīkojums vienmēr paliek skapī...

A, AA un AAA klases, ko tās nozīmē?

Tas sasaucas ar Yamaha, jā, bet ne tikai! Lai klientam būtu vieglāk lasāms, jaunais standarts pievieno trīs precīzi definētas aprīkojuma kategorijas — AAA, AA un A klases. Katra no tām atbilst dažādiem divriteņu transportlīdzekļu izmantošanas veidiem. Patiesībā ir pieci līmeņi, bet divi vismazāk aizsargājošie (B un C klase) Motoblouz netiek izplatīti: tas ir tāpēc, ka mēs pārāk rūpējamies par jūsu ādu!

No visvairāk aizsargājoša līdz vismazāk aizsargājošam:

  • AAA klase: Augstākais pieejamais aizsardzības līmenis, kas būtiski ietekmē komfortu. Šis aprīkojums pasargās jūs no slīdēšanas lielā ātrumā, tāpēc ir paredzēts lietošanai trasē. Pretšoka aizsargapvalki atrodas uz pleciem, elkoņiem, gurniem un ceļgaliem.
  • AA klase: Vidēja līmeņa aizsardzība ar labāko komforta/aizsardzības kompromisu. Lietošanai uz ceļiem. Tie paši aizsargapvalki kā iepriekš.
  • A klase: "Pamata" aizsardzības līmenis, kas tādējādi nodrošina ērtāku jaku/bikses, mazāk ierobežojot pilsētā. Ideāli piemērots maziem ātrumiem un zema riska situācijām. Gurnu kausiņi biksēs vairs nav obligāti.

Labi zināt, ka standarts EN 17092 novērtē nodilumu, šuvju izturību, izturību pret plīsumiem utt. bet arī izmēru stabilitāte, tas ir, saraušanās risks mazgāšanas (vai ķīmiskās tīrīšanas) gadījumā, tās ergonomika, regulēšana, ķīmiskā drošība, izturība laika gaitā... Tādējādi tā ir arī kvalitātes un kvalitātes garantija. Jūsu aprīkojuma izturība!

motociklistu sporta tērpi 17092. gadā

EN 17092 standarts attiecas uz motociklistu jakas, biksēm un uzvalkiem

Kur meklēt informāciju?

Uz produktu lapām motociklistu jakas pārdots Motoblouz ! Ieskatoties produkta tehniskajā lapā, jūs varēsiet uzzināt, vai tas ir sertificēts atbilstoši EN 17092 standartam, un saskaņā ar kuru klasi. Tātad jūs zināt, ko sagaidīt pirms pasūtīšanas.
Aprīkojums, kas vienkārši atzīmēts kā “CE sertificēts”, atbilst standartam 13595 (iepriekšējam, ja rūpīgi ievērojāt!).
Saņemot vai mūsu veikalos, uz produkta esošā apstiprinājuma etiķete var arī sniegt jums informāciju par standartu. Jūs to atradīsiet aprīkojumā, ko rotā CE logotips kopā ar motociklistu piktogrammu un klasi.

Mēs ceram, ka esam noskaidrojuši noslēpumu, kas valdīja ap šo jauno standartu EN 17092. Jebkurā gadījumā tas palīdzēs jums vieglāk izvēlēties jūsu praksei pielāgotu motociklu aprīkojumu, un tās ir labas ziņas. Un tad šī nav vienīgā standartizācija, kas jāattīsta: arī motociklu ķiveru standarti paaugstinās līdz ar eCE 22.06 standarts. Īsāk sakot, motociklu aprīkojumā lietas mainās!

Moto jaka EN 17092

Jautājumu jaka, vai jums ir vairāk 17092 vai 13595?

Paldies AleksandramAliénor sertifikācija kā arī SDPUR

Dalies ar šo rakstu

Loic

Motoblouz redaktors un testētājs, esmu beznosacījumu ceļu ar līkumiem cienītājs. Man motocikls ir kā bēgšanas, tā arī transporta līdzeklis.

Bez komentāriem

Pievienojiet savu