Seko mums :

Mūsu padoms braukšanai ar motociklu diviem


Jūs tikko iegādājāties jaunu velosipēdu un vēlaties uzņemt motocikla pasažieri vai vēlaties kļūt ērtāk braukt kā duets ? Sedriks, monitors ārpus nagiem un Meuhsli dalieties savos padomos ar jums, lai braukšana divatā būtu īsts baudas mirklis.

Kas mainās ar motocikla pasažieri

Braukt duetā ar motociklu nav triviāli. Pasažiera klātbūtne acīmredzami ietekmē motocikla dinamisko uzvedību, īpaši pie maza ātruma. Ja fizika ir tāda, kāda tā ir, papildu svara klātbūtne uz transportlīdzekli ietekmē vairākas lietas, kas jāņem vērā: tiek pagarināts bremzēšanas ceļš, samazināta paātrinājuma jauda (īpaši jūtama mazjaudas mašīnām) un centrbēdzes spēks, kas tiek pielikts tiek palielināti arī līkumi un pagriezieni. Jūsu ziņā ir attiecīgi pielāgot savu uzvedību. Vairāk nekā jebkad iepriekš sagaidiet savus manevrus (apdzīšanu, pagriezienus, sliktu ceļu utt.) un palieliniet drošības attālumus, īpaši, ja saķere ir nestabila.

braucot ar motocikla pasažieri

Mazā ātrumā galvenā problēma rodas no tā, ka motocikla pasažieris nav “viens” ar motociklu tāpat kā braucējs. Tā ietekme uz motocikla smaguma centru (un līdz ar to arī līdzsvaru) var ātrāk izraisīt nelīdzsvarotību. Vai atceraties, ka braukāt duetā, lai iegūtu apliecību? Un pat tad, ja aizmugurē sēdošajam ir laba pasažieru pieredze, viņa izpratne par vadītāja nodomiem noteikti ir ierobežota.

Tiek mainīta arī motocikla attieksme, un smaguma centrs tiek pārvietots uz aizmuguri. Lai to kompensētu, apsveriet iespēju pielāgot balstiekārtas. Mūsdienās ļoti liela daļa mašīnu piedāvā vismaz regulējot aizmugurējā amortizatora priekšslodzi, tagad ir laiks to risināt! Varat skatīt savu lietotāja rokasgrāmatu, kurā parasti tiek piedāvāta iestatījumu tabula, kas jāpiemēro atkarībā no kravas (ar pasažieriem, bagāžu utt.).

Klausieties savu motocikla pasažieri

klausieties savu motocikla pasažieri

Lai kāda būtu motocikla pasažiera pieredze, vadītājam vienmēr būs jāpielāgojas savam pasažierim. Esiet pazemīgs un izraidiet visas vēlmes atstāt iespaidu, pārsniedzot savas iespējas. Jūs varētu to nožēlot. Ņemiet vērā, ka pat tad, ja esat iesācējs, jūsu apmācība ir iemācījusi jums iepazīties ar mašīnu: tās inerci, smaguma centru, paātrinājumu un bremzēšanu. Vēl jo vairāk, ja šī ir pirmā motocikla pieredze jūsu pasažierim. Šeit ir pareizi pielāgot braukšanas stilu, kas ir pēc iespējas zenāks.

Bieži apstājieties un runājiet ar viņu, lai uzzinātu viņa jūtas: vai viņu kaut kas īpaši nobiedēja vai iespaidoja, vai viņam bija grūtības noturēties uz vietas vai justies droši? Izmantojiet iespēju dalīties savās sajūtās ar viņu kā braucēju: vai viņš ir labā stāvoklī uz velosipēda? Vai viņam ir tendence rosīties savā sēdeklī?

Jūsu ziņā ir pielāgot savu tempu atbilstoši saņemtajai informācijai, lai novērstu pasažiera sliktu reakciju un motocikla līdzsvara destabilizāciju. Motocikla pasažieris, kurš spēj paredzēt tavu braukšanu, neizbēgami izklaidēsies tikpat jautri kā tu uz ceļa.

Un ieklausies savā ķermenī...

Ņemiet vērā arī to, ka vadītāja pusē fiziskais un garīgais nogurums būs jūtams arī ātrāk. Vēl jo vairāk ir nepieciešams samazināt intervālu starp diviem pārtraukumiem. Šis nogurums palielināsies desmitkārtīgi, ja brauksiet ar motociklu sportiskā pozā. Jūsu rokas un kakls tiks pārbaudīti. Jūsu pasažieris arī ātrāk nogurst. Ja plānojat norīt termināļus, iemāciet viņam atpūsties uz ceļa, atslogojot rokas un kājas taisnos posmos ar nemainīgu ātrumu vai stāvot.

Pa ceļam būs svarīgi arī sazināties. Tāpēc ir svarīgi informēt pasažieri par dienas gaitu un dot viņam pareizos norādījumus par uzvedību, kas viņam jāievēro, strādājot ar mašīnu.

Kā sagatavot savu pasažieri?

Pirmkārt, ir svarīgi informēt motocikla pasažieri. Centieties uzzināt viņa pieredzi (kā pasažierim un kā vadītājam), un, ja tā ir pirmā pieredze, informējiet viņu par sajūtām, kas raksturīgas motociklam, lai viņu nomierinātu un izvairītos no bailēm no premier pagrieziena. Atcerieties paši savus pirmsākumus... Motocikls līkumos noliecas, un šī sajūta ne vienmēr ir dabiska visiem.

Skaidri paskaidrojiet, ka tas būs jautājums par to, kā palikt pēc iespējas neitrālāk un mierīgāk uz motocikla tā vertikālajā asī. Ar pieredzi pasažieris var kļūt dinamiskāks. Bet iesācēju posmā labāk pieturēties pie uzvedības, kas pēc iespējas mazāk ietekmē braukšanu. Ja pasažieris mēģina novērst motocikla leņķi, tā ir izplatīta kļūda, kas, piemēram, var radīt grūtības apkalpei.

Atcerieties, ka jums būs maz informācijas par aiz jums esošās personas uzvedību, kura saspringta, iespējams, vilcināsies ar jums sazināties. Paskaidrojiet, ka ideāls ir būt atslābinātam un izvairīties no mēģinājumiem mainīt pozīciju. Pat ja tas ne vienmēr ir viegli! Esiet saprotošs un atcerieties, ka labākais veids, kā izvairīties no stresa, būs pēc iespējas mierīgāk pielāgoties braukšanai.

Runājot par saziņu, ir svarīgi izveidot kodu starp jums un pasažieri. Piemēram, piesitot pie augšstilba (ja pasažieris turas pie pilota) vai uz pleca (ja viņš turas pie tvēriena rokturiem). Viņam ir svarīgi, lai viņš varētu jums pateikt, vai viņš vēlas, piemēram, apstāties. Ja jums ir a domofons, apmaiņa acīmredzot būs daudz vienkāršāka.

Labas braukšanas ceļvedis, pasažieris un vadītājs!

Uzkāpšana uz motocikla nav tik instinktīva!

Kad esat labi informēts, ir pienācis laiks aprīkot sevi un sēsties uz velosipēda. Jūs kā vadītājs esat atbildīgs par sava transportlīdzekļa stabilitātes nodrošināšanu, kamēr pasažieris ieņem vietu. Ar taisnu muguru stingri turiet stūri un izpletiet kājas pēc iespējas tālāk no motocikla, lai nodrošinātu maksimālu stabilitāti. Kad jūtaties ērti uz kājām, iededziet pasažierim zaļo gaismu, lai viņš varētu iekāpt (un ne agrāk!) Šajā laikā atstājiet kruķi izstieptu, kas ir papildu drošības pasākums, ja zaudējat līdzsvaru. Tas arī ir iemesls, kāpēc kāpums sistemātiski tiks veikts no motocikla kreisās puses.

Kreisā pēda uz kreisā pasažiera kāju balsta, lai sasniegtu augstumu, kas nepieciešams mašīnas novietošanai (īpaši sporta mašīnām ar diezgan augstu sēdekli), pārkares svars var būt ievērojams. Esi uzmanīgs.

Nevilcinieties pastāstīt savam motocikla pasažierim, kā uzkāpt, pat ja tas jums šķiet mazsvarīgi. Vēlreiz tas ne vienmēr attiecas uz visiem, it īpaši, ja viņi ir iesācēji, kuriem idejas šaujas galvā!

Tāpat kā uzkāpt uz motocikla…

Pēc uzstādīšanas motocikla pasažierim vēlams stāvēt pēc iespējas tuvāk vadītājam (lai izvairītos no turbulences), vienlaikus saglabājot pietiekami daudz vietas, lai izvairītos no sadursmēm starp ķiverēm katras bremzēšanas laikā... Ne vienmēr tas ir acīmredzams pirmajos braucienos, tas ir atkarīgs no duetam pielāgoties.

Pasažieris var turēties pie tvēriena rokturiem, ja motocikls ar tiem ir aprīkots. Sporta automašīnām un sporta rodsteriem pasažiera sēdeklī var būt tikai viena siksna... faktiskā lietderība ir diezgan relatīva. Ja plānojat bieži braukt divatā, ir risinājumi, kas ļauj, piemēram, pievienot rokturi degvielas uzpildes atveres līmenī. Ideja ir pēc iespējas izvairīties no pieķeršanās vadītājam un viņa destabilizēšanas.

Attiecībā uz kājām ieteicams atbalstīt pēdas priekšējo trešdaļu uz kāju balsta, lai gūtu labumu no labāka atbalsta bremzēšanas laikā. Ideālā gadījumā kājas paliks plakanas pret motociklu. Tāpat kā rokas, tās tiks novietotas pēc iespējas tuvāk ķermenim.

Ņemot vērā pieredzi, tie ir ieradumi, kas dabiski veidojas ceļojumu laikā. Tāpat kā rutīna, kas tiek izveidota starp vadītāju un viņa pasažieri, nodrošinot lielāku dinamiku braukšanas laikā.

Džūlija, sieviete no Meuhsli, dalās ar jums savā pieredzē un padomos

“Es nebiju tālu no iedomāšanās, ka kādu dienu kļūšu par motocikla pasažieri. Un tomēr pēc gadiem es varētu uzrakstīt motociklu pasažieriem uzvedības kodeksu, jo mēs tik daudz braucām kopā.

Jau no premier dienas sapratu, ka nekas nav iedzimts, tiklīdz ieraudzīju seglu augstumu. Es nekad īsti nebiju redzējis, cik viņi ir gari. Ja vien jūs nejāt ar zirgu vai, iespējams, nevingrojat, jūs, tāpat kā es, pilnībā paralizēsiet domu, ka nevarēsit pacelt savu kāju pietiekami augstu. Manas bikses gandrīz pārsprāga, kas piedeva izsmiekla devu tēlam, ko tik ļoti centos uzturēt. Es vairs nebiju tik tuvu.

Jāsaka, ka iepriekšējā minūtē biju meties kāpt uz izplūdes caurules pusi, kas varēja apdedzināt kāju. Velosipēds tikko bija nobraucis 100 kilometrus. Es to zināju, bet nezināju, ka izplūdes gāze ir karstāka par sildvirsmu un ka mazākais kontakts var mani nobiedēt uz ilgu laiku. »

Ko es uzzināju

“Pirmajos mēnešos es uzzināju, ka nevar braukt ar jebkuru zābaku pāris. Un pat tā, kas tev šķiet ūdensizturīgākā āda, nespēs aizsargāt tavas kājas... Saskāros ar pilota apsūdzošo skatienu uz "sūkļa skaņu", ko izdvestu ejot.

Turklāt, ja domājat, ka varat pasargāt savu kaklu no sāpēm kaklā, uzvelkot mazo zīda lakatu vai auduma šalli, ko valkājat katru dienu rudenī, padomājiet vēlreiz. premier atdalīsies, tiklīdz velosipēds uzņems nelielu ātrumu, bet otrais mēģinās jūs nožņaugt vai aizlidot vējā. Jūs centīsities to noturēt pie sevis, stingri turot to, kamēr vesela daļa berzējas pret apkārtējo gaisu. Abos gadījumos tas jums nederēs un drīzāk būs apgrūtinājums.

Tas, ko esmu iemācījies garajos braucienos, ir tas, ka viss apģērbs ir svarīgs. No biksītēm līdz zeķēm, no motociklistu jaka ar pareizā izmēra ķiveres aizmuguri. Izvairieties valkāt savu skaistāko zīda vai satīna apakšveļu. Atdalītas kājas var būt spīdzināšanas. Nezinu, vai tas ir auduma berzes vai velosipēda izdalītā siltuma dēļ, bet fakts paliek fakts, ka man nekad nav bijis tik ērti kā uzvelkot kokvilnas bokserus vai šortus. »

Un drošība

"Es arī pieņēmu faktu, ka jums bija jāiztērē nauda, ​​kaut vai tikai tāpēc, lai pasargātu sevi. Jūsu pilotam var būt ķiveres, ko jums aizdot, vai lietoti piederumi, kas glabāti viņa garāžas aizmugurē, kas būs aptuveni jūsu izmēra... Bet nekas nav labāks par to, ka jums ir savs aprīkojums jūsu izmērā. Tikai priekš ķivere : Ir ļoti svarīgi, lai jums būtu tāds, kurā jūtaties labi, un tas ir jauns. Jūs nevarat būt pārliecināts, ka aizdotā ķivere jau nav cietusi triecienu, kas samazina tās aizsardzības spēku līdz nullei. Jaunas bikses ietaupīs jūs no nepieciešamības izplēst matus, izmantojot necaurlaidīgu Velcro, iestrēgušu aizdari un diskomfortu, ko var radīt neizvēlētās bikses.

Motocikla pasažiera ekipējums maksā tikpat, cik pilotam... Bet drošība abiem vienāda. Un kas zina, vai jūs vispirms iemīlēsities sportā, pirms iemīlēsit šoferi. Kas noteikti radīs vēlmi iegūt licenci! Ja vien viens neiet kopā ar otru. »

Dzīve motocikla aizmugurē

Lūdzu, ņemiet vērā, ka motociklu pasažieru aprīkojums uz mūsu ceļiem ir obligāts. Tāpēc ir nepieciešama apstiprināta ķivere un cimdi, tieši tāpat kā vadītājam. Jūsu pienākums ir izglītot savu pasažieri par aizsargātas braukšanas nozīmi. Taču papildus noteikumu ievērošanai tas nozīmē arī labu izolāciju no aukstuma, lietus un traumu riska samazināšanu. Pasažieris ir tikpat atklāts kā pilots. Tāpēc mēs varam tikai ieteikt izvēlēties pilnu aprīkojumu visās situācijās. Un tas pat īsiem braucieniem (kas arī ir visvairāk negadījumu!)

Pareizs aprīkojums

Izturīga motociklista jaka un motociklam draudzīgi apavi, ērti cimdi, pastiprinātas bikses... Mūsdienās tās ir pieejamas aprīkojuma daļas, kas var efektīvi pasargāt jūs no nobrāzumiem un triecieniem. Tāpat kā pilotam, tas ir būtiski izvēlēties aprīkojumu pielāgota cilvēka izmēram un formai. Iekārtas, kas nav pareizi noregulētas, nebūs tik efektīvas, kā vajadzētu, kad tas būs nepieciešams. Tāpēc aizmirstiet par jakas, cimdu vai ķiveres aizdošanu... Ja vien neesat tieši tāda paša izmēra. Būt motocikla pasažierim jau nozīmē braukt ar motociklu. Un aprīkojums ir būtisks! Visu šo iemeslu dēļ ir vēlams izmantot savu aprīkojumu, ja plānojat braukt duetā biežāk nekā vienkārši ekskursijā pa apkārtni.

Lielākam komfortam varat izvēlēties aprīkojumu, kas pielāgots klimatiskajiem apstākļiem. Apsveriet iespēju paņemt līdzi kakla sildītāju vēsākiem dienas mirkļiem vai pat dažiem tehniskā apakšveļa aukstajai sezonai.

Visbeidzot, atcerieties aizliegt visu, ko var pārsniegt. Vairs nav šņorējamu apavu (bez sistēmas, kas tos nostiprina, piemēram, motocikla kedas), šalles vai jebkuru citu priekšmetu, kas varētu ieķerties motocikla riteņos vai transmisijā.

Un labs domofons?

Jums būs arī iespēja aprīkot sevi ar a domofons lai pārtrauktu garlaicību garos braucienos un arī aizkavētu miegainību. Lai gan mēs stingri iesakām vienmēr braukt labi atpūtušies, protams. Viegli lietojams un saderīgs ar lielāko daļu austiņu, tas ir veids, kā sazināties bez kliegšanas (bieži vien neveiksmīgi!), tiklīdz pametat pilsētu un vēja troksnis apslāpē jūsu balsi.

Ņemiet vērā, ka pilotiem un pasažieriem nebūs jāizvēlas visdārgākie modeļi. THE domofoni Augstākās klases parasti ir paredzētas izmantošanai starp velosipēdistiem (ar lielāku diapazonu). Tie piedāvā arī vairāk funkciju (balss atpazīšana, mūzikas vadība utt.).

Visbeidzot, kad esat ceļā, nevilcinieties lūgt savam pasažierim palīdzīgu roku, ja rodas tāda iespēja. Tā palīdzība, piemēram, būs nenovērtējama brīdī, kad nododot nodevu paņemt biļeti vai samaksāt. Un, mēs atkārtojam, reiziniet pārtraukumus. Pat ja motocikla pasažieris ir regulārs pasažieris, pozīcija aizmugurē ne vienmēr ir viegla. Īpaši uz sporta mašīnām. Apstāties, nedaudz pastaigāt un kāpēc gan ne, padalīties ar dzērienu. Pat ja tas nozīmē motocikla ieviešanu, vai arī varētu dalīties ar to saistīto jautrību?

Dalies ar šo rakstu

Džofrijs

Motoblouz izstrādātājs, izslēdzot datoru, es valkāju austiņas, cik bieži vien iespējams! Protams, es katru dienu braucu ar Triumph Street trijnieku, bet galvenokārt esmu īsts trases entuziasts, ko praktizēju uz 2017. gada R1 stūres. Sveiciens visiem!

1 komentārs(-i)

Pievienojiet savu

Pievienojiet jaunu komentāru