Seko mums :

Motociklu bremzēšana, BA BA


Pārmērīgs optimisms pirms iebraukšanas līkumā, mašīna, kas negaidīti sagriežas, kazlēns, kurš šķērso bez brīdinājuma... Motociklam bremzes izglābj dienu regulāri, ja ne bieži. Labs iemesls, lai par to rūpētos, vai ne? Īsa apskate par dažādām sastāvdaļām, kas veido motocikla bremžu sistēmu, ar mūsu padomiem, kā to pareizi apkopt un optimizēt.

Motocikla bremžu sistēma: pamati

Jūs to izmantojat katru reizi, kad braucat, bet vai zināt, kā darbojas jūsu bremžu sistēma? Patiesībā nekā raķešu zinātne, tikai stulba mehānisku reakciju sērija.

Saspiežot priekšējo bremžu sviru vai nospiežot pedāli, virzulis tiek pārvietots galvenajā cilindrā. Tas iespiež bremžu šķidrumu atpakaļ hidrauliskajā ķēdē. Šķidruma kustība savukārt izraisa virzuļu kustību suportā, kas galu galā saspiež bremžu klučus pret disku(-iem), kas piestiprināti pie riteņiem. Radītā berze pārvērš kinētisko enerģiju siltumā un aptur motociklu.

metzeler lietus motocikla riepa

Motocikla bremžu sistēma ir jaudīga, taču arī ne pārāk spēcīga!

ABS un integrēta bremzēšana, robs augšā

Lai uzlabotu motocikla bremzēšanas efektivitāti, ražotāji un to aprīkojuma piegādātāji ir nākuši klajā ar dažādām sistēmām. Divi ir izturējuši laika pārbaudi, kas liecina par viņu nenoliedzamo interesi: ABS un pilnīga bremzēšana.

  • ABS: Šī sistēma, kuru sākotnēji izstrādāja Bosch, regulē bremzēšanas jaudu, kad saķere ir mazāk laba. Kad tas iedarbojas, tas periodiski atbrīvo spiedienu, lai ritenis nezaudētu saķeri. Tas samazina bremzēšanas ceļu uz nenoteiktām virsmām (grants veids).
  • Pilnīga bremzēšana: Tas optimāli sadala spiedienu, kas tiek iedarbināts uz sviru starp priekšējo un aizmugurējo riteni. Tādējādi tas veicina labu motocikla sēdvietu un līdz ar to lielāku bremzēšanas efektivitāti vidusmēra motociklistam, kurš nepārvalda bremzēšanu kā pieredzējis braucējs.

Vienīgie šo sistēmu trūkumi ir tādi, ka, iegūstot pieredzi, tās var būt uzmācīgas. Parasti sacīkšu trases vadītāji tos deaktivizē. Un tad tie padara apkopi sarežģītāku, piemēram, atgaisojot bremžu šķidrumu.

Maģija: nospiediet sviru, un tā nobremzē!

Galvenais cilindrs

Sistēmas priekšnieks (pēc tevis!). Tas ir premier ķēdes posms un lielā mērā ietekmē bremzēšanas sajūtu un efektivitāti. Galvenajiem cilindriem ir divu veidu konfigurācijas.

  • Aksiālais galvenais cilindrs: Šis ir modelis, kas aprīko lielāko daļu tirgū esošo motociklu. Galvenais cilindrs ir paralēls bremžu svirai.
  • Radiālais galvenais cilindrs: Tas uzlabo sajūtu un atvieglo bremzēšanu ar līdzvērtīgu piepūli, pateicoties izvietojumam perpendikulāri svirai.

Abos gadījumos ir iespējams regulēt virzuļa diametru, lai iegūtu atšķirīgu jaudu un jaudu bremzēšanas dozēšanai. Atcerieties, ka šaurāki virzuļi nodrošina tūlītēju jaudu ar nelielu piepūli, uz mazākas spējas sadalīt šīs pūles rēķina. Un otrādi, lielāks virzulis palielina bremzēšanas vienmērīgumu, uz mazākas jaudas rēķina.

Daži augstākās klases galvenie cilindri (no Brembo jo īpaši) ļauj arī pielāgot centra attālumu, saprast attālumu starp sviras asi un virzuļa atbalsta punktu. Jo īsāks tas ir, jo spēcīgāka ir bremzēšana. Tādējādi jūs varat pielāgot bremzēšanas jaudu atbilstoši savām vajadzībām.

Skatiet mūsu galvenos cilindrus

Šļūtenes

Šļūtene nodrošina bremžu šķidruma cirkulāciju starp galveno cilindru un bremžu suportu. Tāpēc šai pastiprinātajai caurulei jābūt pēc iespējas izturīgākai pret pagarinājumu. Oriģinālās šļūtenes dažreiz ir izgatavotas no gumijas, kas ar vecumu un bremžu šķidruma temperatūras paaugstināšanos mēdz kļūt mīkstāka.

Nāk no aeronautikas pasaules, pītas šļūtenes, zvana "aviācijas" šļūtenes skatiet to cauruļvadu, kas apšūts ar nerūsējošā tērauda pinumu. Tas ļauj tam izturēt augstu spiedienu bez deformācijas. Sviras sajūta ir tiešāka un it īpaši bremzēšana ir nemainīgāka.

Skatiet mūsu bremžu šļūtenes

MotoGP oglekļa bremžu suports un disks

Motociklu bremzēšana ir pieredzes mantojums, kas uzkrāts sacensību gados

Bremžu suports

Bremžu suports ir uzstādīts uz fiksēta punkta uz motocikla dakšas vai šūpoles, un tas ir kluču balsts. Ir divu veidu.

Peldošais suports (vai bīdāmās) noteikti ir visizplatītākā uz motocikliem. Tās specifika? Tas var slīdēt sāniski pa divām asīm, kas ir perpendikulāras diskam. Šī mobilitāte ļauj bremžu klučiem bremzēšanas laikā vieglāk pielāgoties bremžu rotoram, nodrošinot vienādu bremzēšanas spēka sadalījumu abās pusēs. Pietiekami, lai garantētu labāku bremzēšanas efektivitāti un, vēl vairāk, vienmērīgāku kluču nodilumu. Tā pareizai darbībai pietiek ar vienu vai diviem virzuļiem.

Vēsturiski rezervēts sportiskākiem motocikliem, fiksētais kāpslis ir tā atbalsta sastāvdaļa. Šādā gadījumā bremžu kluči tiek nospiesti pret abām bremžu rotora pusēm, kad jūs nospiežat bremžu sviru, radot berzi, kas nepieciešama, lai palēninātu un apturētu transportlīdzekli. Parasti tam ir četri virzuļi, un tas bieži sastāv no divām atlietām pusēm. Visaugstākās klases ir vienā gabalā vai pat alumīnija sagatavēs.

Skatiet mūsu bremžu suportus

Motociklu bremžu kluči

Saķepināts vai organisks, jūsu motocikla bremžu kluči?

Bremžu kluči

Motociklu bremžu kluči iedalās trīs galvenajās kategorijās: organiskie, saķepinātie un daļēji metāliski.

  • Organiskie trombocīti : izgatavoti no oglekļa un keramikas, tie tradicionāli tika saistīti ar čuguna diskiem, un tagad tie ir paredzēti maziem pārvietojumiem. Tie piedāvā labu veiktspēju, bremzējot zemā temperatūrā, ideāli, ja motocikla ātrums un svars nav ļoti augsts. Šie paliktņi ir arī visekonomiskākie no partijas. Paradoksāli, bet sacensību paliktņi ir organiski spilventiņi, kas bagātināti ar oglekli, jo tie ļauj labāk dozēt un kalpošanas laiks ir mazāk svarīgs.
  • Saķepināšanas paliktņi: Tos sauc arī par saķepinātiem metāla klučiem, un tie ir lielākā daļa mūsdienu motociklu bremžu suportos, kas aprīkoti ar tērauda bremžu diskiem. Tie ir izgatavoti ar metāla pulveru, piemēram, cinka vai vara, maisījumu, kas metināti augstā temperatūrā, izmantojot procesu, ko sauc par saķepināšanu. Šie paliktņi ir agresīvāki un efektīvāki nekā organiskie, tāpēc tie ir lieliski piemēroti lietošanai uz ceļa.
  • Pusmetāla plāksnes: Tie apvieno labāko no abām pasaulēm, apvienojot Sinter paliktņu saķepināto metālu ar organiskajiem spilventiņu materiāliem. Šis maisījums piedāvā labu kompromisu starp bremzēšanas veiktspēju, kalpošanas laiku un cenu.

Pareizo bremžu kluču izvēle

Lai pārliecinātos, ka veicat pareizo bremžu kluču izvēli savam motociklam, vienkārši izvēlieties oriģinālā tipa bremžu klučus. Jūsu motocikla ražotāja ieteiktie kluči ir vienīgie, kas garantē labu bremzēšanas konsekvenci jūsu motocikla lietošanas diapazonā.

Lai tās atrastu, dodieties uz mūsu rezerves daļu sadaļu, norādiet sava motocikla modeli un vintage, un jums tiks piedāvāti piemēroti bremžu kluči. Kļūda nav iespējama!

Skatiet mūsu bremžu klučus

Apmācība: pārbaudiet nodilumu un nomainiet motocikla bremžu klučus

Bremžu diski

Ritenim piestiprināts bremžu disks ir sistēmas kustīgais elements. Tas ir paredzēts, lai izturētu bremžu kluču berzi, kā arī no tā izrietošās augstās temperatūras. Tas ir neatkarīgi no laika apstākļiem! Tā biezums un perforācijas tādējādi palīdz ierobežot temperatūras paaugstināšanos.

  • Fiksētie diski: Vēsturiskā sistēma, visekonomiskākā. Diska sliede, pa kuru iet bremžu kluči, ir piestiprināta pie balsta, kas to savieno ar riteņa rumbu (stīpu).
  • Peldošie diski: Stīpa ir atdalīta no sliežu ceļa ar centrēšanas tapu, kas tai piešķir noteiktu sānu kustības platumu. Tādējādi disks ir ideāli novietots saskarē ar spilventiņiem.

Jūs atradīsiet arī mūsu preču izvēlē wave diski (vai “ziedlapiņas”). Bremžu celiņa ģeometriskie izgriezumi nav paredzēti tikai estētiskiem nolūkiem: tie uzlabo diska dzesēšanu.

Bremžu disks ir arī dilstoša daļa. Regulāri pārbaudiet, vai jūsu diski pārāk negrauž, it īpaši, ja piederat pie baikeru cilts, kas ir dāsna ar pareizo sviru! Izmantojiet suportu un ievērojiet motocikla ražotāja norādītos izmērus.

Skatiet mūsu motociklu bremžu diskus

Fiksēts motocikla bremžu disks

Fiksēts motocikla bremžu disks, viens gabals tieši ieskrūvēts rumbā

Motocikla bremžu sistēmas rezerves daļas

  • Trombocīti: Lielākais nodiluma priekšmets. Jānomaina, kad pazūd centrālā rieva un palicis maz pildījuma (bieži tiek minēts vismaz 2 vai 3 mm). > Skatiet mūsu brošūras
  • Sviras: Bremžu svira bieži vien premier sabojājas kritiena gadījumā, pat apstājoties. Jūs atradīsiet daudzas oriģinālas vai pielāgojamas maiņas sviras. > Skatiet mūsu sviras
  • Suportu remonta komplekti: Lai atkārtoti noblīvētu priekšējo bremžu suportu. Komplektā ir visas blīves, plēšas un gredzeni jūsu suporta atjaunošanai. Ik pēc diviem paliktņu komplektiem pārbaudiet, vai nav izsvīduma. Kad parādās pirmās bremžu šķidruma pēdas, nomainiet blīves. > Skatiet mūsu suportu remonta komplektus
  • Galvenā cilindra remonta komplekti: Tas pats princips kā kāpšļiem. > Skatiet mūsu galvenā cilindra remonta komplektus
  • Diski: Parasti nomainiet ik pēc pieciem vai sešiem spilventiņu komplektiem. Bet diska nodilums ir atkarīgs no daudziem parametriem, tāpēc ieteicams periodiski pārbaudīt tā biezumu ar suportu, lai redzētu, vai tas paliek pareizajā diapazonā, ko noteicis ražotājs. > Skatiet mūsu ierakstus

Uzlabojiet sava motocikla bremzēšanu

Un materiālās uzlabošanas ziņā? Motocikla bremzēšanas uzlabošana galvenokārt ir... pieredzes jautājums, proti, bremzēšanas tehnika! Jā, prasmi labi bremzēt var iemācīties. Nekas nelīdzinās labam braukšanas kursam, kas palīdzētu jums progresēt šajā jomā.

Tas nozīmē, ka daži jauninājumiem var palīdzēt uzlabot pareizo sviras reakciju:

  • Aviācijas šļūtenes: Kā minēts iepriekš, šīs šļūtenes, kas pārklātas ar pītu nerūsējošā tērauda stiepli, daudz labāk iztur izplešanos nekā oriģinālās šļūtenes. Tādējādi tie labāk pārraida spiedienu starp galveno cilindru un bremžu suportu. Ja jūsu motocikls nav aprīkots ar tādu, tas ir ieguldījums, kas varētu būt noderīgs. > Skatiet mūsu aviācijas šļūtenes
  • Mainiet galveno cilindru: Izvēloties galveno cilindru ar atšķirīgu diametru, tiks nodrošināta lielāka veiktspēja ar tādu pašu piepūli vai, gluži pretēji, precīzāka dozēšana. Uzmanieties, lai arī pretējā virzienā nenonāktu galējībās, jo tas riskē pakļaut sevi briesmām. > Skatiet mūsu galvenos cilindrus
  • Vai izvēlēties labākus bremžu klučus? Bremzēšanas konsekvences meklējumi, ideālas dozēšanas garantija, virzīs jūs uz oriģinālā tipa klučiem. Braucot uz ceļa, izvairieties izvēlēties “efektīvākus” paliktņus. > Skatiet mūsu bremžu klučus
Izvēloties savas motocikla riepas, mūsu padoms - 2019

Izvēloties savas motocikla riepas, mūsu padoms – 2019

Motocikla bremžu uzturēšana

Vai jūsu svira ir poraina? Šķiet, ka jūsu motocikla bremzēšana jums nav atkarīga? Šeit ir dažas periodiskas apkopes darbības, kas var ietekmēt bremzēšanas kvalitāti un sajūtu:

  • Nomainiet bremžu šķidrumu. Motociklu bremžu šķidrums, ko sauc arī par Lockheed, ir higroskopisks un hidrofils, kas nozīmē, ka tas pakāpeniski absorbē ūdeni, ar kuru tas saskaras. Šis ūdens pasliktina tā veiktspēju, jo pazemina šķidruma viršanas temperatūru. A šķidruma attīrīšana, un jūs sākat no jauna ar pamatiem. Saglabājiet ražotāja ieteikto DOT indeksu. > Skatiet mūsu bremžu šķidrumu
  • Nomainiet dažādas blīves vai pat galvenā cilindra virzuli: Tās ir dilstošās daļas, kas savu lomu pilda sliktāk. Atjaunojiet bremžu sistēmas blīvējumu, periodiski tos nomainot. > Skatiet mūsu remonta komplektus
  • Labi ielauziet jaunos spilventiņus. Ja bremzējat pārāk spēcīgi pirmajos kluču kilometros, jūs riskējat “iestiklot” to virsmu un kaitēt bremzēšanas kvalitātei. Veltiet laiku, lai pakāpeniski palielinātu bremzēšanas intensitāti un līdz ar to arī temperatūras paaugstināšanos. Tas uzlabos jūsu vafeļu veiktspēju.

Pamācība: Atgaisojiet bremžu sistēmu

Dalies ar šo rakstu

Loic

Motoblouz redaktors un testētājs, esmu beznosacījumu ceļu ar līkumiem cienītājs. Man motocikls ir kā bēgšanas, tā arī transporta līdzeklis.

Bez komentāriem

Pievienojiet savu